Quilted Stickly Rockers

Soms kan je zo verliefd zijn op een stofje dat je je schaar er niet durft in te zetten. Exact dat gevoel had ik bij deze ‘Stickly Rockers’ van Zonen 09. Sinds ik het kocht op de stoffenlancering bewaarde ik het voor een speciaal projectje.

IMG_5224

Streelzacht, een super leuke print en bovendien volledig ecologisch geproduceerd. Een echt pareltje!

IMG_5214

Nu de zomergarderobe van mijn jongens wat uitgebreid moet worden, haalde ik enkele stofjes uit mijn kast. Ik had wat schetsen op mijn werktafel liggen en opeens vielen alle puzzelstukjes samen. Een vereenvoudigd Lars jasje… met een paspelke aan de rits (maar dan zonder sluitranden)… en volledig doorstikt. Dat ging het worden!

IMG_4904

IMG_5010

Ik streek tegen de buitenste patroondelen Vlieseline H640, een dik maar soepelvallend volumevlies en doorstikte alles in ruitvorm. Mijn nieuwe boventransportvoet mocht onmiddellijk zijn diensten bewijzen.

IMG_5088

IMG_5257

Ik twijfelde even welke kleur als paspel en voering te gebruiken. Ik had nog een restje van mijn testversie van het Billie t-shirt voor volwassenen liggen en deze ging perfect samen met de ‘Stickly Rockers’. Om wat extra kleur toe te voegen ging ik voor een helder groene paspel.

IMG_4993

IMG_5021

De oudste zoon was op slag jaloers toen hij hoorde dat dit jasje voor zijn jongere broer was. Ik denk dat ik nog een lookalike voor hem ga kunnen maken.

IMG_5092

IMG_5007

En dan nu het leukste deel van deze blogpost…

IMG_5276

IMG_5093

Voor wie een even grote fan is van de ‘Stickly Rockers’ stofjes kan deze tot en met 1 april met 15% korting kopen in de webshop van Zonen 09 (geldig op de drie kleuren). Gebruik hiervoor de code MYBLOU.

PicMonkey Collage

Willen jullie zelf graag een gelijkaardig Lars jasje maken of hebben jullie een ander projectje in gedachten… Ik kijk er al naar uit jullie creaties te zien passeren.

IMG_5336

Patroon: LarsZonen 09

Buitenstof: Stickly Rockers blauwZonen 09

36 reacties op ‘Quilted Stickly Rockers

Plaats een reactie