Billie in de verf gezet

Zoals de titel van deze blogpost het al zegt: Vandaag wordt Billie in de verf gezet! Jep… Jullie mogen dat héél letterlijk nemen want ik ben erg ‘crappy’ in het verzinnen van originele blogtitels.

Voor wie mij al wat langer op Instagram of Flickr volgt, weet dat ik graag aan de slag ga met een effen stofje om er vervolgens mijn eigen twist aan te geven. Borduren (met de hand of de naaimachine), applicaties uit vilt of een combinatie van beide.

Onlangs probeerde ik eens iets nieuw & ging aan de slag met textielverf. Herinneren jullie zich de verjaarsdagsoutfit van Brent nog? Het was niet helemaal het resultaat dat ik voor ogen had dus ik zocht verder naar een betere techniek. Het werd een combinatie van een sjabloon met textielverf. Mag ik even zeggen dat ik het zelf helemaal geweldig vind!? 🙂 Snel, eenvoudig & mooi afgelijnd… Ik ben er zeker van dat er hier nog enkele gaan volgen.

IMG_1966

IMG_1977

Voor Lou werd het een vosje. Louter & alleen omdat hij dat zo super schattig kan zeggen! ❤ Brent kreeg een prikkieprik cactus. Beide prints vond ik op het walhalla voor inspiratie, Pinterest.

IMG_2015

IMG_1987

IMG_1990

Nu bleef er enkel nog de zoektocht over naar het ideale sweater patroon. In het verleden probeerde ik al eens enkele modellen van Ottobre maar of de halsopening was te klein of het viel als een zak rond het lijf van mijn jongens. De oplossing vond ik bij Zonen 09. Met enkele minimale aanpassingen werd Billie de perfecte sweater.

Ik nam het patroon 1 maat groter maar behield de lengte van de panden & mouwen volgens hun normale maat. (Lou draagt maat 98: ik tekende voor hem maat 104 over met de lengte van maat 98) Aan de halsopening tekende ik geen naadwaarde bij & ging voor een bies van 2cm afgewerkte breedte. Fits like a glove! 😉

IMG_1908

IMG_1896

Ah ja… en aangezien ik tijdens het experimenteren met de verf enkele foto’s nam, mogen jullie hier binnen enkele dagen een kleine ‘how to’ verwachten.

IMG_1911

IMG_1914

Patroon: BillieZonen 09 (aangepast)

Stof: Zomersweat – Stoffenspektakel

15 thoughts on “Billie in de verf gezet

  1. Tof zeg!! Welke textielverf gebruikte je? Mijn ervaring is dat de verf nogal hard wordt op de stof en dat het niet zo makkelijk is om elk gaatje van de stof te bedekken. Ik kijk al uit naar de verfpost om alles te ontdekken.

    Liked by 1 persoon

  2. Mijn mond valt enigszins open, héél knap wat je deed. Ik foefelde al wat met textielverf, maar de resultaten konden me niet bekoren – moet ik nog zeggen dat ik dus érg benieuwd ben naar je how-to?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

