My Billie Boys

Even een vraagje…
Is het volgens jullie eigenlijk nog zomer? Of zitten we al in de overgangsperiode naar de herfst?

Ik vermoed dat ik niet de enige ben die het moeilijk heeft met die vraag. Maar nog belangrijker is het daaruit voortvloeiende dilemma… Naai ik nog wat gerief voor de zomer? Of toch al maar wat maken met het oog op het najaar? πŸ˜„

IMG_0887

IMG_0936

IMG_1008

IMG_1137

Soit! Het moest voorbestemd zijn want enkele dagen voordat ik op naaidate in Gent mocht kreeg Helena van De Stoffenkamer de najaarscollectie van Froy & Dind geleverd. Van twee vliegen in één klap gesproken! πŸ˜‰

IMG_1079

IMG_1104

IMG_1200

Ik deed dus nog eens van Billie bandwerk. Eéntje voor elk van mijn drie mannen. De hubbie kreeg een eenvoudige versie met V-hals. Dat deze al meermaals gedragen werd, zelfs zonder de kleinste aanmoediging van mijn kant, wil toch al wat zeggen hè!?

IMG_1319

IMG_0979

IMG_1291

Voor mijn jongens wou ik nog eens graag met de handleiding van de polosluiting aan de slag gaan. Ik ben misschien een ietsiepietsie beetje bevooroordeeld maar “I love it” πŸ’™ Het kost niet zoveel extra moeite & je bekomt toch een heel ander resultaat. Je kan bovendien naar hartenlust stofjes combineren.

IMG_1106

IMG_1114

IMG_1334

Wie van jullie probeerde de polosluiting al eens of heeft hem nog op haar to-sew lijstje staan?

IMG_1344

IMG_1281

IMG_1088

Patroon: BillieZonen 09

Lou:Β Froy & Dind BearsDe Stoffenkamer

Brent:Β Froy & Dind BilbaoBabarum

Gratis handleiding polosluiting

Bart: Billie voor volwassenenZonen 09 / Froy & Dind Stripes BlueDe Stoffenkamer

23 thoughts on “My Billie Boys

      1. Bij die eerste foto aan de glijbaan is het toch alvast bijna gelukt! Louke zijn arm iets hoger en Bart zijn gezicht was mooi zichtbaar geweest! πŸ˜‰ Maar das makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Bij kleine kinderen is het toch gewoon ‘go with the flow’! πŸ™‚

        Liked by 1 persoon

  1. Eén voor één prachtige stuks!!

    Ik twijfelde eerst ook, maar ik ga nu toch ook de najaarscollectie beginnen… er zullen nog wel mooie dagen genoeg komen, maar de kleerkast is ook goed gevuld en als ik nog zomergerief maak dat volgend jaar niet meer past is dat wel jammer…

    Liked by 1 persoon

  2. Oh, zomer? Waar?
    Maar ik snap je helemaal hoor, we zitten in de overgang he πŸ˜‰
    Ik naai voor de dochter nu nog wat zomergerief, maar het moet met een longsleeve eronder ook als herfstgerief kunnen doorgaan.
    En daarna krijgt mijn zoon Billies met lange mouwen. Polo’s, jawel.
    Ik heb de handleiding nog niet uitgeprobeerd, maar het is een van de redenen waarom ik naar herfstgerief uit kijk. Goed hè?

    Liked by 1 persoon

  3. super mooi alweer! Ik ben nog een beetje zomer-gerief aan het naaien, maar al een aantal najaars items liggen geknipt klaar. Voor de oudste zoon maakte ik al een theo polo, en dat is verreweg mijn favoriete stuk uit zijn kleerkast momenteel! Dus er liggen er nog twee klaar, één voor elke zoon. Ik ben het helemaal met je eens, I love it!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

