Billie voor de hubbie: Part 2

Niet zo ver van mij woont een keitoffe madam met een al even toffe stoffenwinkel. Ik ben daar heel gelukkig mee, mijne portemonnee soms iets minder!

Een tweetal maanden geleden vroeg Jelle aan Lindsy en mij om haar te vergezellen naar de stoffenbeurs in Keulen. Een volledig dagje stofkes aaien en helpen kiezen… Natuurlijk zei ik volmondig JA!!!

IMG_6875

Bij één van de standhouders ontdekten we een rood gestreept summer sweat stofje, in mijn ogen voorbestemd voor het nieuwe Billie t-shirt patroon voor mannen. Gelukkig dacht Jelle er net hetzelfde over! Zelfs de hubbie knikte ja toen ik hem het stofje toonde.

Normaal zit zo een Billie’ke op één avond in mekaar. Ideaal “snel-klaar-projectje” voor wiens wederhelft nog wat uitbreiding in zijn zomergarderobe kan gebruiken. Omdat de neuroot in mezelf overal matching streepjes wou, deed ik er net wat langer over.

IMG_6886

Ach ja… De hubbie is content! Daar heeft ene mens al een extra efforke voor over niet?

IMG_6889

Het rugpand knipte ik met een naad in het midden omdat ik dat wel een geslaagd folie’ke vond bij de Ole van de oudste zoon. De mouwen & panden werden gewoon omgezoomd. Aan de hals kwam een biesje in hetzelfde sweaterstof.

IMG_6902

Hebben jullie zich er ook al aan gewaagd… naaien voor de hubbies?

Patroon: Billie voor mannenZonen 09

Stof: Striped summer sweatBabarum

12 thoughts on “Billie voor de hubbie: Part 2

  1. Leuk gedaan!

    Nog maar één keertje voor mijn man genaaid, een joggingbroek in een belachelijk stofje voor vaderdag 😉 Maar nu ligt er wel stof (ook gevonden bij BabaRum) klaar voor een overhemd en hij wil een gilet… jammer voor hem dat ik precies zijn zoon, het neefje en mezelf voorrang geef :p

    Als jij niet ver van BabaRum woont, dan waarschijnlijk ook niet ver van mij 😀

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

