Pim salopette

Ik betrap mezelf er steeds vaker op mijn jongens te kleden in dingen die ik zelf heel graag wil dragen. Ik denk dan vooral aan een bomber jacket, salopette of parka. Mijn Billie bomber jacket toonde ik jullie al eerder & vandaag is het saloppetekes tijd. Rara aan wat er op dit moment gewerkt wordt?

IMG_6419

Mijn eerste salopette dateert al van enkele jaren gelden. Voor de allereerste Zonen 09 wedstrijd maakte ik er eentje van de Jacob broek. Dat patroontje leende ik een tijdje geleden uit aan Mieke en ze maakte er echt een super leuke versie mee voor haar jongste spruit. Daarna kwam Mieke met het idee op de proppen hetzelfde eens met het Pim shortje te doen.

IMG_6382

IMG_6479

Op een vrijdag namiddag spraken we af, tekenden en tetterden wat.

IMG_6144

Ik gebruikte een sweaterstof met jeanslook van Lillestoff, in een ver verleden gekocht bij De Stoffenkamer. Heerlijk zacht en ideaal om in te ravotten.

IMG_6290

IMG_6275

Omdat het mij mooi leek de paspel optisch te laten doorlopen aan het voorpand, hertekende ik de zakjes wat. De schouderbandjes werden gekruist & zette ik op de rug vast met een drukknoop waardoor ze nu niet meer van de schouders kunnen glijden.

IMG_6248

IMG_6240

Ik vind Lou er ubercute mee. Smelt…

IMG_6173

IMG_6212

Ik denk dat ik ook eentje voor de oudste zoon ga maken maar dan wel van de Cisse short. Weer een projectje bij voor op mijn to do lijstje.

IMG_6195

IMG_6232

En wat die salopette voor mezelf betreft… Helemaal afgekeurd door de hubbie. Bluh!

Patroon: PimZonen 09

Stof: Jeans sweater van Lillestoff – De Stoffenkamer

19 thoughts on “Pim salopette

  1. Pingback: VéVéVé Olé

Geef een reactie

