Billie bomber jacket²

Een kleine 2 maand geleden zag ik bij Eva Maria een blogpost verschijnen over het nieuwe stoffenmerk Chat Chocolat. Ik was op slag verliefd en plaatste diezelfde avond nog mijn bestelling bij Mondepot.

Ik wist meteen dat deze ‘Naughty Ants’ een bomber jacket voor de oudste zoon moest worden.

IMG_4763

Het vinden van een geschikt patroon leek een heel andere verhaal. Altijd was er wel iets dat niet overeenkwam met het plaatje in mijn hoofd.

IMG_4695

Ik deed dan maar een poging een bestaand patroon naar mijn hand te zetten. Eerst dacht ik bij de Ole cardigan de kap te vervangen door een kraagje. Alleen betekende dat geen raglannaden.

IMG_4751

Daarom werd het Billie t-shirt patroon bovengehaald. Ik deed een paar aanpassingen en wonder bij wonder lukte dat vrij aardig. Paspelzakken werden toegevoegd.

PicMonkey Collage

Hetgeen waar ik bij dit bomber jacket nog het meest enthousiast over ben, is dat het er eigenlijk twee zijn.

IMG_4635

Dankzij de Ole handleiding maakte ik het vest volledig omkeerbaar.

IMG_4602

Ik denk dat ik aan de gestreepte zijde wel nog enkele geborduurde badges toevoeg, maar vond nog geen geschikte.

IMG_4589

Wij zijn zo tevreden van het bomber jacket dat de jongste zoon zeker niet mag achterblijven & zijn versie ligt al geknipt klaar.

IMG_4180

Patroon: Billie – Zonen 09

Stof: Naughty Ants van Chat Chocolat – Mondepot

32 thoughts on “Billie bomber jacket²

  1. Pingback: Pim salopette

Geef een reactie

